Wycieczka

20160609_171526 (640x358)

Dnia 8-9 czerwca 2016 r. odbyła się wycieczka do Trzcinicy, Folusza, Bóbrki i Krosna. Uczniowie z klas 0-VI  wraz z rodzicami i nauczycielami przybyli na miejsce zbiórki już o godz.6.30.

Przed wyjazdem panie nauczycielki sprawdziły obecność. Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie skansenu archeologicznego  „Karpacka Troja” w Trzcinicy. Pan przewodnik oprowadził nas po sali muzealnej, w której zapoznaliśmy się z historią osadnictwa w Karpackiej Troi.  Opowiadał nam o życiu i zwyczajach ludzi zamieszkujących tę okolicę. Potem oglądaliśmy domostwa i elementy obronne grodu w Trzcinicy . Z trzydziestometrowej wieży widokowej mogliśmy podziwiać krajobraz Beskidu Niskiego. Następnie wzięliśmy udział w warsztatach garncarskich .Wizytę w Karpackiej Troi zakończyliśmy  obiadem w restauracji „U Schabińskiej”.

Kolejnym etapem wyjazdu był Folusz. Po drodze wstąpiliśmy do Dębowca, aby zwiedzić Bazylikę Matki Bożej Płaczącej z La Salette. Tamtejszy ksiądz opowiadał nam opowieść   Matce Bożej Płaczącej.

Gdy dojechaliśmy do Folusza do panie opiekunki przydzieliły nam domki i rozpakowaliśmy się. Wraz z panią Martą Twardak i rodzicami część uczniów z klas IV-VI wybrała się na pieszą wędrówkę  do Diabelskiego Kamienia i wodospadu. Całą trasa zajęła nam ponad 2 godziny. Podczas wędrowania świetnie się bawiliśmy. W tym czasie młodsze dzieci wraz z rodzicami i pod opieką pań  Ligii Pieróg, Wiesławy Dziury i Teresy  Cieśli   spędzały czas w  Parku Rekreacji i Edukacji  na placu zabaw.

Po powrocie z wyprawy do Diabelskiego Kamienia czekały na nas pyszne kiełbaski. Po kolacji odbył się mecz siatkówki, w którym brali udział również rodzice. Po meczu nastąpił czas na sen.

Na drugi dzień wstaliśmy wcześnie rano, posprzątaliśmy domki i ruszyliśmy do Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowego im. Ignacego Łukasiewicza w Bóbrce. Pan przewodnik zabrał nas w świat ropy. Opowiadał nam o pierwszym wydobyciu ropy. Oglądaliśmy trzy hologramy o panu Ignacym Łukasiewiczu. Po zwiedzaniu kopalni pojechaliśmy do wyczekiwanego McDonalda. Rodzice zrobili nam niespodziankę i zafundowali wszystkim posiłek. Po posiłku wyruszyliśmy do Krosna w, którym jechaliśmy kolejką zwiedzać miasto. Po przejażdżce poszliśmy zwiedzać Hutę Szkła. Pani przewodnik opowiadał nam historię szkła. Zaglądaliśmy do pracowników i podglądaliśmy ich pracę podczas zdobienia  i składania witraży. Widzieliśmy piec hutniczy, malowaliśmy własne obrazki na szkle i wybijaliśmy  monety. Panowie hutnicy zrobili piękną różę. Ostatnim punktem wycieczki była wizyta w Miejscu Piastowym. Wszyscy wrócili szczęśliwi i zadowoleniu do domu.

Składamy gorące podziękowania Radzie Rodziców za dofinansowanie naszej wycieczki ;-)))